Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Zakaj potrebujete strategijo ravnanja ob kriznih dogodkih?

 

Krizne razmere velikih (medijskih) razsežnosti lahko povzroči tudi ena sama malenkost – na primer zastrupitev stranke s hrano v samopostrežni restavraciji trgovske verige ali razlitje zelo majhne količine nevarne snovi. Nepričakovana kriza se lahko pojavi iznenada, zanjo so lahko krivi dejavniki, na katere podjetje sploh nima nikakršnega vpliva, po drugi strani pa ima kriza lahko ogromen vpliv na ugled in poslovanje podjetja. Če se kriza začne zaradi stavke zaposlenih ali ker zunanji revizorji ugotovijo goljufije v letnem poročilu, govorimo o vzrokih v podjetju, izpad telefonskega omrežja zaradi poplave ali požara pa je vzrok, na katerega podjetje ne more vplivati, lahko le ukrepa in tako vpliva na to, kako velika bo nastala škoda. Z dobrim, vnaprej pripravljenim načrtom ukrepanja v kriznih razmerah, ki vključuje tudi načrt komuniciranja, je mogoče pomembno minimizirati škodo.

V dobi, ko komuniciramo praktično neprestano in lahko kriza izbruhne oziroma zanjo izvemo tudi na Twitterju ali Facebooku, je toliko pomembnejše, da podjetje čim hitreje ukrepa in poskuša zajeziti škodo. Poleg tega se je treba zavedati, da je v dobi spletnih omrežij ter za snemanje in fotografiranje priročnih pametnih telefonov vse težje skriti težave – škodljivo dokazno fotografijo lahko posname tudi stranka ali mimoidoči, ni nujno, da je predstavnik medijev. V samo nekaj urah lahko ena objava na spletnem socialnem omrežju postane viralna in jo povzamejo tudi vodilni mediji. Če podjetje nima vsaj okvirnega načrta, kako v takšnih razmerah ukrepati, zamudi ključne trenutke na začetku krize, v katerih bi lahko bistveno izboljšalo svoj položaj in omililo negativne posledice. Ključno v kriznih razmerah je ohraniti zaupanje deležnikov podjetja, tako poslovnih partnerjev in potrošnikov kot zaposlenih.

Spreminjajočim se načinom komunikacije, ki se vse bolj selijo na splet in spletna omrežja, je treba prilagoditi strategijo komuniciranja (tako v času krize kot v normalnih razmerah), vendar pa imajo še vedno največjo vlogo tradicionalni mediji. Televizijska poročila imajo kljub krajšim prispevkom velik domet, osnova njihovega dela pa je pogosto poročanje dnevnih časopisov, ki imajo na voljo več časa in prostora za podrobnejše (in morda še bolj škodljivo) poročanje o krizi, povezani z vašim podjetjem. Nekatera načela dobrih praks komuniciranja veljajo ne glede na to, kje in kako kriza izbruhne, in ne glede na to, kateri medij jo prvi odkrije. Če ste na krizne razmere pripravljeni, se boste lahko hitreje, mirneje, bolj samozavestno in preudarno ter brez panike odzvali nanje. Če boste strategijo ukrepanja ob krizi začeli pripravljati pravočasno, boste lahko premislili o možnih krizah in ukrepih, ne da bi bili v časovni stiski in ne da bi vam za vratom dihali novinarji. Tako boste zagotovo lahko bolj trezno razmislili o možnih ukrepih.

 

Sodobna orodja vodenja

 

Več o tej temi preberite v priročniku Sodobna orodja vodenja

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja