Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Svetovalna rubrika oktober 2011

 

Navajam nedavni primer: Ob začetku šolskega leta je  najintenzivnejši čas vpisov v tečaje za otroke. Starši s svojimi željami komunicirajo z nami po telefonu, osebno ali po elektronski pošti. Z direktorjem e-sporočila prebereva skupaj in se sproti dogovoriva za ustrezen odgovor oz. obliko ponudbe. Pred nekaj dnevi pa je prišlo sporočilo, ki je v direktorju sprožilo buren odziv. V trenutku je planil na noge, začel je preklinjati, v njegovih očeh sem zaznala bes, celo sovraštvo. Otrpnila sem, se v strahu umaknila in potihem vprašala, kaj se je zgodilo. »Ja, a nisi prebrala sporočila?« zavpije name. »Sem,« mu plašno odgovorim. »Patricij bo nehal hoditi na treninge samo zaradi te … , sovražim jo, pra… grda!«

Nisem mogla verjeti svojim ušesom in očem. Njegova nepričakovana, agresivna reakcija me je povsem šokirala. Tako obnašanje je namreč zelo v neskladju z mojimi vrednotami, načinom dela in odnosom do ljudi. Tudi sicer je direktorjeva komunikacija po telefonu vse prej kot prijazna, je zelo osorna in nestrpna. Po mojem mnenju si stranke ali naključni klicatelji zaslužijo  človeški, prijazen odnos. Tak odnos, kot bi si ga želeli sami. In če se postavim v vlogo starša, ki želi kar najbolje poskrbeti za svojega otroka, takega odziva ne bi tolerirala.

Verjamem, da se edino s spoštljivim, korektnim in transparentnim odnosom do soljudi lahko nadejamo enakega v zameno. Je tudi predpogoj za dolgoročen, uspešen in za obe strani izpolnjujoč odnos.

Ker si resnično želim sodelovati s tem podjetjem (ostali sodelavci imajo enake vrednote kot jz), vas prosim za nasvet, kako direktorju predstaviti pomen teh vrednot zame, za vsakega posameznika in tudi za podjetje samo, pri tem pa ohraniti profesionalen in korekten odnos, ki bo omogočal vsakodnevno skupno delo. Dejstvo je, da v tem trenutku njegova bližina v meni ustvarja nemir in se zato težje skoncentriram pri svojem delu, kar vpliva tudi na njegovo kakovost.

Vesela bom vsakršne ideje, mnenja, nasveta. Hvala že vnaprej.  Prijazen pozdrav, Magdalena

Odgovor svetovalke Karin Elena Sánchez: Draga Magdalena. Lepo ste opisali situacijo in tudi sami našli razlog, zakaj se počutite tako, kot se. Razumem vašo stisko, saj so vrednote tiste, ki usmerjajo naše življenje. Ko so čaščene, spoštovane, se počutimo dobro in smo polni življenjske energije; kadar niso upoštevane, izgubljamo energijo, smo brezvoljni in utrujeni. Telo in duševnost nam sporočata, da nekaj ni v redu – da je treba nekaj spremeniti in tako je tudi v vašem primeru. Vesela sem, da vam ni vseeno in da ste pripravljeni kaj storiti. Lep pregovor namreč pravi, da v življenju lahko stvari spremenimo ali jih sprejmemo. Če jih ne moremo spremeniti, je nujno, da jih sprejmemo. Če jih ne moremo sprejeti, je nujno, da jih spremenimo.

Dejstvo je, da se vrednote oblikujejo do približno šestega leta starosti in da je tudi njihova hierarhija v življenju zelo stabilna – spremeni se le v izjemnih življenjskih okoliščinah (bolezen, smrt bližnjih …).

Iz vašega pisma vejejo naslednje vrednote: spoštovanje, sodelovanje, razumevanje, empatija, profesionalnost, poštenost, prijaznost …, ki pa niso v skladu z direktorjevimi. 

Preden vam dam kakšen konkreten napotek, nekaj dejstev, katere je nujno upoštevati pred ukrepanjem: direktor je tudi lastnik podjetja, vi pa ste nova pogodbena sodelavka. Ne poznate še celotne zgodbe (tudi te, ki je razjezila direktorja) in ni še čas, da ukrepate na vrat na nos. Niste se še izkazali. Če hočete namreč pri direktorju doseči kakšno spremembo (pri vrednotah vam prav gotovo ne bo uspelo), je pomembno, da si pridobite njegovo spoštovanje in zaupanje. Konec koncev je on lastnik podjetja, ki mora na trgu preživeti – vsaka stranka predstavlja določen vir dohodka in podjetniki vemo, kako zahtevno je včasih manevriranje med strankami, sodelavci, nami samimi, vrednotami, ki jih želimo živeti, in preživetjem.

Jaz bi še malo počakala. Trudila bi se bolje spoznati direktorja in poiskala njegove sončne plati. Življenje me je namreč naučilo, da so včasih koleriki (ljudje, ki hitro izbruhnejo in v jezi izrečejo tudi marsikatero ostro besedo) velikokrat boljši ljudje, kot tisti, ki so venomer prijazni in sladki. 

Vsekakor pa ste lahko direktorju tudi za zgled. Poskrbite, da bo imel možnost prisluhniti, kako ste rešili konflikt ali neprijetno situacijo z upoštevanjem in v zadovoljstvo vseh vpletenih. Če to ne bo mogoče, mu situacijo opišite in na koncu dodajte svoje mnenje o pomembnih vrednotah (brez pridiganja, se razume). Vsekakor pa lahko že sedaj direktorju postavite meje, kar se tiče vašega odnosa od vas (ni pa še čas, da ga »učite«, kako naj se obnaša do drugih). V jaz stavkih, ob primernem času, mu povejte, kaj pri njemu cenite, kako vam je všeč, da ste del tega kolektiva in kaj lahko sami doprinesete. Nato pa dodajte, kako je za vas pomembno, da je komunikacija mirna, povratna informacija takojšnja in da pričakujete spoštljiv odnos tudi, ko boste morda naredili napako. Skratka, dajte mu vedeti, kakšna komunikacija in odnos (do vas) sta za vas sprejemljiva in kakšna ne. Tako bosta oba vedela pri čem sta. Če je direktor kolikor toliko zrela oseba, vas bo poslušal in sprejel; če bo deloval iz svojega ega in pozicije moči, utegnete imeti težave. Morda bo potrebno celo prekiniti sodelovanje. To pa se bo zgodilo v vsakem primeru, če ne boste postavili meje.

Imate seveda tudi še drugo možnost: da vse skupaj »požrete« in si ne ženete preveč k srcu. Vzemite, kar je dobro in delajte na tem, da boste dobili malce bolj trdo kožo. Delo imate radi, tudi sodelavci so v redu, nekaj pa je motečih elementov. Glede na to, kaj ste napisali, se mi zdi, da te možnosti ne boste izbrali. Ali pač? Vse lepo vam želim,

Karin Elena Sánchez

Naši svetovalki lahko zastavite vprašanja s področja vodenja in motiviranja sodelavcev, timskega dela, mentorstva, vodenja skupin (veščin moderiranja), prodajnih in pogajalskih veščin, strateškega načrtovanja, ustvarjalnosti, projektnega vodenja, medosebne in medkulturne komunikacije, javnega nastopanja,  medosebnih odnosov in odnosov na delovnem mestu, stresa na delovnem mestu, načrtovanja kariere, razvoja človeških virov, kompetenčnih modelov, organizacijske klime, čustvene pismenosti, vodenja sestankov, coachinga, organizacije časa ….

Vaše vprašanje, v katerem čim bolj natančno in podrobno predstavite, kaj vas zanima ter vprašanje opremite z ustreznimi podatki (v obsegu najmanj pol in največ ene A4 strani) pošljite na: vodenje@zfm.si

Na vaša vprašanja odgovarja:

Karin Elena Sánchez, univerzitetna diplomirana ekonomistka, mednarodna licenčna NLP trenerka in NLP mojster coach, wingwave coach, trenerka SDI, izobraževalna trenerka, predavateljica, osebni in poslovni coach, podjetniška in družinska svetovalka, moderatorka skupinskih procesov. Pripravlja magistrsko nalogo s področja coachinga in ustvarjalnosti. Ima štirinajst let vodstvenih izkušenj s področja trženja in prodaje, projektnega vodenja (vodja kadrov in prodaje, direktorica trženja, izobraževalna trenerka in vodja projektov), že dvajset leta dela na področju  izobraževanja mladine in odraslih. Podjetjem, organizacijam, skupinam, družinam in posameznikom pomagam, da v večji meri izkoristijo svoje potenciale, povečajo svojo učinkovitost ter ustvarjalnost, dosegajo vredne cilje ter so na temelju ustvarjenega ravnotežja  bolj zadovoljni v službi in doma.

KAETRIDA

Poslovno svetovanje, izobraževanje in moderiranje 

Karin Elena Sánchez s.p. 

Marčenkova ulica 13 

SI-1000 Ljubljana

Tel: 01 521 22 01

karin.elena.sanchez@kaetrida.si

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja