Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Spoznajmo se

 

Običajno se predstavimo z imenom in priimkom, po potrebi še s funkcijo in podjetjem, iz katerega prihajamo: »Dober dan, sem Mirko Funtek, vodja prodaje v Mizarstvu Kolšek.« ali le »Dober dan, sem Mirko Funtek, prihajam iz Mizarstva Kolšek«. Ime in priimek povemo razločno in dovolj glasno, še posebno, če imamo nenavadno ime ali priimek ali pa ju lahko zamenjamo, npr. Bojan Tomi. Poznam zelo simpatičen način predstavitve: »Dober dan, sem Tomi. To je priimek.« Kar ne spravi sogovornika v zadrego, da se mu je neznanec predstavil na tako domač način, kar z imenom.

Kadar nismo prepričani, kako se ime naglasi, preprosto preverimo: »Vas lahko vprašam, se izgovori Gòrenjak ali Gorenjàk?« V telefonskem razgovoru se opravičimo in prosimo, da nam ime pove še enkrat: »Oprostite, mi lahko, prosim ponovite svoje ime?«

In kako predstavimo tretjo osebo? Pravilo je enako. Pravico do prve informacije ima oseba s prednostjo. Tako predstavimo sodelavca stranki, prišleka navzočim, nižjega višjemu po funkciji. »Gospa Kogovšek, vam lahko predstavim svojo novo kolegico, gospo Marijo Svetlik?«

Vodilo Neustrezna vedenja Ustrezna vedenja
  • Prvi pozdravi tisti, ki nima prednosti
  • Ko nekoga predstavljamo drugemu, ima višji po funkciji prednost, da prvi izve ime sogovornika
  • Poznamo vse udeležence sestanka, oni pa se med seboj ne, mi pa jih ne predstavimo
  • Nerazločno in pretiho oziroma preglasno predstavljanje
  • Predstavimo se z imenom in priimkom, po potrebi še s podjetjem in položajem.
  • Pomagamo ljudem, da se spoznajo
  • Skrbimo za pravilno izgovorjavo imen.

 

Odgovori na uvodna vprašanja:

  • Malo počakajte, nato pa se predstavite sami. 
  • Večina ljudi ob prvem stiku imena in priimka sogovornika niti dobro  ne sliši, kaj šele, da bi si ju zapomnila. Obremenjeni smo s svojim vedenjem in prvi vtisi o sogovorniku, zato slišimo le ton njegovega  glasu, vsebine pa ne. Če vas to bremeni, si lahko pomagate s trikom, tako da se koncentrirate na ime in priimek sogovornika ter ga na glas ponovite. Kot pomoč pa lahko uporabite tudi njegovo vizitko.

 

Sodobna orodja vodenja

 

Več o tej temi preberite v priročniku Sodobna orodja vodenja

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja