Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Se znate pogajati?

Z osvojenimi pogajalskimi veščinami tako poslovna sekretarka samozavestno:

  • spoznava interese in motive nasprotne strani ter hitreje izlušči njihove prednosti in pomanjkljivosti, 
  • brez težav ugotovi, kdaj je sporazum možen, kako opredeliti bistvo problemov, premaga ugovore in doseže dogovor,
  • spozna sebe in druge s ciljem čim boljše komunikacije: samoanalizira osebnostne lastnosti, prepozna tipe sogovornikov, samoanalizira lastno vedenje, lastne interese v pogajanjih ter lastne prednosti in pomanjkljivosti,
  • obvladuje pogajalske strategije in taktike, ki nas pripeljejo do ugodnega izida in boljšega pogajalskega položaja.

Ključni dejavniki, ki vplivajo na uspešnost pogajanj, so:

  • Lastnosti prepričevalca / pogajalca (verodostojnost oz. kredibilnost, socialni kapital,socialna moč, privlačnost, sposobnost empatije, retorične sposobnosti).
  • Osebnostne lastnosti tistega, ki ga prepričujemo (pomembno je poznati motive tistega, ki ga prepričujemo).
  • Lastnosti sporočila (retorične veščine, moč argumentacije).

10 KORAKOV do uspešnega pogajanja

  1. Opravite temeljite priprave.
  2. Komunicirajte jasno in razumljivo.
  3. Pazite na svoj videz.
  4. Kažite spoštovanje do sogovornikov.
  5. Postavite si ambiciozne, a realne cilje.
  6. Spoznajte sogovornikov scenarij.
  7. Spoznajte meje sogovornika.
  8. Uporabite ustrezne pogajalske tehnike, odvisno od pogajalca in okoliščin.
  9. Upravljajte in kontrolirajte pogajalski proces (lobirajte zase – naučite se vplivati na nosilce odločitev).
  10. Vzdržujte nenehno pozornost (bodite vseskozi na preži).

Pravila obnašanja pri pogajanjih

Skušajte ves čas voditi pogajalski proces, nikakor ne izpustite pobude iz svojih rok! Nikoli ne izgubite nadzora nad seboj in svojo ekipo (čustvene reakcije so lahko zelo škodljive). Če pogajanja niso bila uspešna in posel ni sklenjen, naredite povzetek pogovorov, kar naj bo osnova za morebitna naslednja pogajanja. Vedno si zagotovite časten izhod. Tudi če pogajanja niso bila uspešna po vaši krivdi, ne dovolite, da ostane ta vtis, poudarite zunanje razloge in okoliščine (vaša kredibilnost).

Kako se vesti na pogajanjih:

  • pripravite svoje prioritete in alternativo neuspešnim pogajanjem,
  • povabite sogovornike na pogajanja v vaše poslovne prostore, 
  • vedite se sproščeno in se smejte,
  • bodite poslovni (ne vabite jih takoj na kosilo), 
  • uvodoma ugotovite, da bi svoje potrebe lahko zadovoljili drugje, kjer ponujajo morda celo boljši izdelek, a vendar dajete prednost sodelovanju s sogovorniki, 
  • opredelite, katere odgovore potrebujete od sogovornikov, in oblikujte vprašanja. 

 

Priročnik za poslovne asistentke in sekretarke

 

Več o tej temi preberite v priročniku Priročnik za poslovne asistentke in sekretarke

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja