Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Prepričevalna sredstva po Aristotlu

ETOS

Na ravni etosa je naša naloga ustvariti ugled (svoj).

Gre za zmanjševanje t. i. retorične razdalje med govornikom/predavateljem in poslušalci. Namen je doseči večje zaupanje, naklonjenost, priljubljenost.

Da lahko to dosežemo, moramo najprej sami stopiti pred svoje občinstvo naklonjeni. V kombinaciji s samozavestjo vzpostavimo povezavo s poslušalci. Sami moramo biti trdno prepričani o tistem, o čemer govorimo, sicer bomo težko prepričali druge. Etos torej kaže prepričevalno moč v obliki (naklonjenost, navdušenost, zavzetost) in v vsebini (iskrenost, poštenost in načelnost argumentov)

2. Da si boste lažje predstavljali, kaj vse je etos.

Zamislite si politike, kako se pred vas postavijo v času predvolilnih bojev. Ko je govor o naklonjenosti, navdušenosti in zavzetosti, bi morda še šlo. Zelo so zavzeti in navdušeni. Morda so nam celo resnično naklonjeni. Pri iskrenosti, poštenosti in načelnosti argumentov pa se vprašam: Hm, je to res iskreno? Je ta s svojim delom do zdaj pokazal, da je pošten? Kaj pa načelnost? Kako hitro se obrne, ko zapiha?

(2 T. Zidar, Retorika, 1996, 18.)

PATOS

Na ravni patosa je naša naloga razgibati čustva (občinstva).

Gre za ustvarjanje t. i. prostorske in časovne bližine med vsebino in poslušalci.

Namen je poslušalce vključiti v vsebino.

Pri patosu govorimo o načinu, kako podamo, kako povemo vsebino, kako čustveno razgibamo občinstvo. Vedno mora biti prilagojen vsebini govora in trenutku primerno, skladen s povedanim. Od govornika je odvisno, kako bodo poslušalci »čutili« povedano. Kaže se v izbranih besedah, pravi meri humorja, privlačnih zgodbah, stopnjevanju napetosti in načinu podajanja, kjer morata govoriti tudi glas in telo. Kako opisati patos praktično?

Predstavljajte si, da morate nastopiti pred skupino potencialnih kupcev vaših storitev. Predstaviti jim morate koristi vaših izobraževalnih treningov. Kakšno energijo boste želeli posredovati? Najverjetneje želite, da začutijo sproščenost, vedrino. Verjetno nočete, da bi se začeli jokati ali da jih preplavi skrb. Zato ste med svojo predstavitvijo sproščeni, vedri, nasmejani, v projekciji pa uporabljate fotografije z nasmejanimi in zadovoljnimi izrazi vaših strank. Bo šlo?

LOGOS

Na ravni logosa je naša naloga zadovoljiti razum (občinstva).

Gre za približevanje vsebine in poslušalcev na razumski ravni.

Namen je poslušalce razumsko pridobiti.

S patosom razvnemamo čustva, z logosom se usmerimo k (zdravemu) razumu poslušalcev. Z logosom obveščamo, razkrivamo, odpravljamo zmote in nesoglasja, preusmerimo mnenja. Z argumenti moramo dokazati svoja stališča, poglede, izvajano vsebino. Logos ima najpomembnejše mesto med tremi prepričevalnimi sredstvi. Odločilen je za vrh, ki je najpomembnejši del govora.

Kako je z logosom?

Ta del je verjetno razumljiv, vseeno pa zahteva nekaj razlage. Če v svojem govoru razlagate sodelavcem, da uvajate nova pravila vedenja na delovnem mestu, ki prinašajo neke nove zahteve, potem bodo verjetno pričakovali kakšen argument. Lahko se jim porodi vprašanje: »Zakaj pa zdaj to uvajamo, ko je po starem tudi šlo?« Ko ponudite dovolj razumen in razumljiv, logičen argument, taka vprašanja izginejo sama od sebe.

 

Sodobna orodja vodenja

 

Več o tej temi preberite v priročniku Sodobna orodja vodenja

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja