Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Menedžiranje starejših od nas. Je to sploh mogoče?

Vsak menedžer se skozi svoje delo spopada z različnimi izzivi, zagotovi tudi z menedžiranjem ekipe, ki je starejša od njega. Ne glede na znanje, ki ga posedujete in znanje, ki ga posedujejo starejši člani, zna biti situacija sprva neprijetna, predvsem, ko je potrebno podati povratno informacijo ali usmeriti posameznika na delo. Nekaj načinov, kako lahko to neprijetno fazo preidete vam zaupamo v nadaljevanju, še več vsebin iz kadrovanja in menedžmenta z vami delimo na katerem izmed naših seminarjev.

1) Zavedajte se, da se bodo zaposleni ravnali po vas. Kaj to pomeni? Če se boste zaradi starostne razlike počutili nerodno, bodo ljudje to opazili, zaradi česar se bodo tudi sami počutili nerodno. Če se boste obnašali kot da razlika v letih ni težava, bodo to zaznali tudi zaposleni. Predstavljajte si, da je vaš menedžer mlajši, ne siguren v svoje odločitve, okleva in ne zaupa svoji avtoriteti. Verjamemo, da bi tudi vam kot zaposlenim bilo nerodno. Sedaj pa si predstavljajte, da to informacijo prezremo, gledamo vse zaposlene enako, ne glede na leta in ostale značilnosti. Takšen odnos bi si morali želeti vsi, menedžerji in preostal del ekipe.

2) Spomnite se zakaj so vas zaposlili. Zaposleni ste bili za to, ker so v podjetju menili, da ste pravi za to delovno mesto. Čas je, da tudi sami verjamete, da ste zato na tem delovnem mestu in svoje delo opravljate kakor je treba.

3) Razlika v letih je najverjetneje večji problem pri vas samih kot pri vaših ekipi. Da, zagotovo so razliko opazili, kljub temu se najverjetneje s tem ne obremenjujejo preveč, razen, če se ne obnašajo drugače. Če so dobri sodelavci in dobri zaposleni, želijo tudi dober odnos z vami – ker želijo biti uspešni na delovnem mestu, ki ga opravljajo. Potrudite se, da jih boste tudi vi spodbujali, tako bodo najverjetneje še manj časa posvetili temu, koliko ste stari.

4) Oblecite se delovnemu mestu primerno. Tako lahko spremenite tudi vaš odnos do dela in odnos vaših sodelavcev do vas. Poskrbite, da bodo vaša oblačila izražala vašo profesionalnost.

5) Bodite pozorni na svojo celostno podobo. Kakšen glas uporabljate? Način na katerega govorite? Ste odločni? Morda govorite prevzetno? Vključujete druge za pomoč, na koncu pa odločitve sprejemate sami? Znate podajati povratno informacijo brez tega, da ste nervozni ali da bi se opravičevali?

6) Ne delajte razlik med mlajšo in starejšo generacijo. Ne izbirajte odnosa, v katerem se boste šalili z mlajšimi, s starejšimi pa se pogovarjali samo o resnih temah. Če boste bolj naklonjeni mlajši generaciji, bodo tudi ostali to hitro opazili – s tem boste izgubili njihovo spoštovanje in njihovo zaupanje. Tako bo delo z njimi zagotovo težje.

7) Prekomerno uveljavljanje lastne avtoritete je odbijajoče. Menedžerju se lahko hitro zgodi, da želi zavoljo uveljavitve na svojem delovnem mestu prekomerno uveljavljati lastno avtoriteto in moč. Če uveljavite avtoriteto samo zato, da dokažete, da jo imate, vas lahko hitro spodkoplje.

8) Če menite, da se nekdo izmed zaposlenih upira vaši avtoriteti, je potrebno, da ga obravnavate enako kot kateri koli drug problem, ki lahko nastane. Razlika v letih upora ne opravičuje. Lahko se pogovorite na način: ”Opazil sem, da neradi sprejemate naloge, ki vam jih dajem. Je kakšen razlog za to?” ali morda: ”Cenim vaš trud in poslušam vaše mnenje, vendar želim, da se projekta lotite kakor smo ga zastavili. Pred kakršno koli spremembo me o le tej tudi obvestite.”

9) Poskrbite, da vaše menedžiranje ostane na mestu. Vaša strokovnost je na prvem mestu, zato ljudem ne dajte razloga, da zavračajo vaše znanje. Če zaposleni testirajo vaše vodstvene sposobnosti, izkoristite to za izboljšanje na področjih podajanja povratnih informacij, postavljanja ciljev, prepoznavanja in nagrajevanja uspešnosti ter reševanja težav.

10) Kot zadnje, ostanite močni v svoji vlogi. Ne glede na to, če se sami počutite negotovo glede svojih let, tega ne pokažite zaposlenim. Predstavljajte si kako bi bilo, če bi se počutili samozavestno ne glede na leta. Poskušajte si predstavljati menedžerja, ki ste ga tudi sami nekoč občudovali in kako bi se obnašal on. Slej kot prej se boste tudi sami počutili popolnoma naravno v tej vlogi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja