Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Manipulativno komuniciranje

Eno izmed značilnih manipulativnih oblik je t. i. igranje žrtve. Sogovorniku prestrašeno ali iz (navideznega) obupa pojasnjujemo, kaj vse se nam dogaja, ob tem pa razmišljamo, kakšne koristi bomo imeli, če v njem sprožimo slabo vest ali celo sočutje. 

Lahko uporabimo tudi nejasno kritiko: »Joj, dolgo smo čakali vaš odgovor.« Implicitno sporočilo najverjetneje vsebuje nezadovoljstvo, očitke, slabo voljo …, česar pa ne izrečemo. Včasih sogovorniku ničesar ne rečemo ali mu prikimamo, da ga razumemo, potem pa sodelavcem pojasnjujemo, kako je nemogoč. Kaj želimo s tem doseči? Braniti, povzdigniti, zavarovati sebe – pokazati hočemo, da smo mi v redu, sogovornik pa ni v redu. 

Upoštevajmo pravilo: »Kdor grdo govori o drugih, malo pove o njih. Veliko pa spregovori o sebi!« Včasih nič ne rečemo, začutimo pa potrebo po maščevanju, morda se pojavi tudi zavist …

Najpogostejše napake agresivno-pasivnega komuniciranja oziroma manipuliranja:

Manipulativna oblika Eksplicitno vedenje Implicitna misel
Neizrečena kritika (posplošeno pojasnjevanje dejstev ali nejasno spraševanje) Veliko časa porabite, da dokončate/pošljete …
Pa res potrebujete toliko časa, da uredite samo materiale o …?
Poročilo je bilo precej pomanjkljivo.
Izdelek ni dovolj privlačen.
Moti me …, ni mi všeč …, skrbi me …, slabe volje sem zaradi …, rada bi …, pričakujem …, potrebujem …, saj stranka zahteva …/saj postopek zahteva …/saj je šef naročil …
Posplošitve o naši osebnosti Mislim, da si za to nalogo preveč prijazna.
Ti si preveč popustljiv, da bi bil kos tej stranki.
Bodi bolj odločen!
Začni že delati hitreje.
Upoštevaj dejstva, ne pa želje ljudi.
Dobrikanje – povzdigovanje osebnosti in (navidezno) priznavanje vrednot Ja, kdo pa bi lahko bolje naredil to nalogo?! Samo nate se človek lahko zanese, saj si edini, ki dela natančno in dosledno. Zato vem, da ti bo uspelo. Saj vem, da te izkoriščam. Vem, da ti je všeč, če te pohvalim. Ti boš zadovoljen, jaz pa bom imel vse stvari urejene oziroma dokončane.
Dajanje podpore – ohrabrovanje Ah, ne se razburjati, gospa. Saj ni tako hudo. Saj bomo uredili tako, da boste vi zadovoljni. Na živce mi greš. Kar naprej se pritožuješ. Samo s tabo imamo vedno težave. Nikoli nisi zadovoljna!
Igranje žrtve Joj, tega ne bom zmogla. Saj me nihče ne razume … Ko bi kdo vedel, koliko stvari moram opraviti, pa še vse težave doma … A res ni nikogar, ki bi me vsaj poskušal razumeti … Če še malo »pojamram«, se jim bom zasmilila, potem pa mi vsega tega ne bo treba narediti, saj mi res ni do tega, da ostajam v pisarni še po službi.
Obrekovanje Tretji osebi: »Veš, kakšen je, veš, kaj mi je naredil?! Kaj takega. Pred vsemi me je dobesedno ponižal. Saj ni čudno, da je pri nas tako.« Kdo pa misliš, da si?! Zdaj pa ne bom več tiho. Naj tudi drugi vedno, kakšen si. Jaz se bom »opral« krivde … Morda tudi jaz nisem imel čisto prav … Drugič pač pazi, kaj govoriš …
Želja po maščevanju, zavist   Saj bo še prišel čas, ko me bodo potrebovali. Če mi zdaj nihče ne pomaga, v redu. Jaz pa takrat ne bom pripravljena. Bodo že videli!
Ja, so pač taki. Zato pa so si lahko ustvarili tak položaj. Pošteno ga že niso zaslužili.
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja