Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Kompetence vodij za upravljanje stresa pri sodelavcih

V nadaljevanju predstavljamo 2 izmed mnogih kompetenc vodij, potrebnih za upravljanje stresa pri sodelavcih, ki so jih z usmerjeno raziskavo identificirali in s ponovitvijo raziskave tudi potrdili psihologi specialisti psihologije dela, združeni pod skupnim projektom treh angleških strokovnih združenj, to so: CIPD (Chattered  Institute of Personel and Development), HSE (Health and Safety Executive) in IIP (Investors in People).

Namig:
Preverite razvitost svojih kompetenc za upravljanje stresa pri svojih sodelavcih z orodjem, ki so ga izdelali zgoraj omenjeni strokovnjaki. V angleškem jeziku je brezplačno dostopen na spletni strani: http://www.hse.gov.uk/stress/mcit.htm.
 
KOMPETENCA POD-KOMPETENCA

VEDENJE:

ü  ŽELENO

X    NEŽELENO

 

PRIMERI VEDENJA VODJE

 

RAZUMEVANJE IN UPRAVLJANJE

TEŽAVNIH SITUACIJ

 

Upravljanje konfliktov

 

 

ü   

  • V konfliktnih situacijah deluje kot mediator.
  • Pri nesoglasjih posreduje, preden ta prerastejo v prepir.
  • Pri posredovanju pri konfliktu v timu je objektiven.
  • Konflikt rešuje odprto, s konfrontacijo.
 
 
 
X
  • Deluje tako, da rajši ohranja navidezen mir, namesto, da bi konflikte pomagal razreševati.

 

Uporaba organizacij-skih virov

 

 

ü   

  • Po potrebi poišče nasvet pri drugih vodjih.
  • Po pomoč in vire se obrne na kadrovsko službo.
  • Ko je potrebno, poišče pomoč pri specialistih za zdravje pri delu (psihologu, promotorju zdravja pri delu, zdravniku ipd.)
 
 

 

Prevzemanje odgovornosti za razreševanje problemov

 

ü   

  • Po razrešitvi konflikta preverja in še naprej spremlja razvoj dogodkov.
  • Sodelavcem, ki so bili trpinčeni, nudi podporo.
  • Jasno izrazi, da so posamezniki odgovorni za neuspešno razrešitev konfliktov.
 
 

 

X

  • Ignorira trpinčenje in drugo nedopustno vedenje v delovnem okolju.

 

VODENJE POSAMEZNIKA ZNOTRAJ TIMA

 

 

Dostopen

 

 

ü   

  • Rajši kot preko e-sporočil komunicira osebno.
  • Redno poskrbi, da imajo vsi sodelavci možnost z njim govoriti na ‘štiri oči’.
  • Ažurno odgovarja na klice in e-sporočila.
  • Kadar se ga potrebuje, je na voljo za pogovor.
 
 
 

 

 

Družaben

 

ü   

  • Poskrbi za male nagrade ali priboljške.
  • S člani tima se druži tudi neformalno.
  • Pripravljen se je na delovnem mestu tudi pošaliti.
 
 

 

 

 

 

 

Empatično vključevanje

 

 

 

ü   

  • Spodbuja vse sodelavce k sodelovanju v diskusiji in prispevanju.
  • Kadar sodelavci potrebujejo pomoč, jim prisluhne.
  • Potrudi se, da ugotovi, kaj posameznike pri delu motivira.
  • Poskuša razumeti mnenja in stališča sodelavcev.
  • Pokaže zanimanje za zasebno življenje sodelavcev.
  • Redno povpraša sodelavce, kako so.
  • Vsem sodelavcem izkazuje enako pomembnost.
 
 
 
 
 
 
X
  • Rajši, kot da bi preveril, domneva, da so sodelavci v redu.

  Vir: prirejeno po Crown v CIPD, 2009

 

Sodobna orodja vodenja

 

Več o tej temi preberite v priročniku Sodobna orodja vodenja

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja