Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Kako ustvariti osebno blagovno znamko

Gre za jasno, močno in privlačno javno podobo posameznika, ki jo po mnenju avtorjev Montoye in Vandeheva sestavljajo tri dimenzije:

  • Oseba

Prvi dejavnik se nanaša na sliko, ki si jo prikličejo uporabniki, ko se spomnijo na neko osebo in ki predstavlja vse tisto, zaradi česar je določena oseba unikatna v primerjavi z drugimi.

  • Obljuba

Obljuba je povezana s pričakovanji, kaj lahko uporabniki od te osebe pričakujejo.

  • Medsebojni odnosi

Tretji dejavnik določa, koliko vpliva ima neka oseba na druge, v kolikšni meri ji bodo prisluhnili in ji zaupali.

Osebna blagovna znamka je torej vse tisto, kar sporočamo javnosti oziroma vse tisto, kar javnost o nas dojema – ime, videz in slog oblačenja, osebnostne lastnosti, obnašanje, izobrazbe, socialne mreže, javni nastopi, razvojni potencial posameznika itd.

Kako ustvariti osebno blagovno znamko

Za uspešno gradnjo in promocijo lastne blagovne znamke morajo posamezniki obdržati nadzor nad svojo javno identiteto in sprejemati odločitve ob temeljitem razumevanju tako imenovane prepoznavnostne dejavnosti (angl. visibility industry). Osrednji cilj prepoznavnostne dejavnosti je oblikovati, ustvariti in tržiti obraze kot blagovne znamke ter njihovo podobo vzdrževati v različnih sektorjih. Prepoznavnostna dejavnost sledi tezi, da je v današnji družbi nujno postati znan za doseganje uspeha.

Nastanek osebne blagovne znamke je precej podoben ustvarjanju in razvoju blagovne znamke podjetja, načeloma pa po avtorjih Reinu, Kotlerju, Hamnilu in Stollerju poteka v treh korakih. Najprej je treba definirati ciljne trge oziroma javnosti, nato izbrati pravilno strategijo pozicioniranja na trgu, nato pa razviti karakter posameznika.

Posameznik mora torej najprej odločiti, kako bi se rad javnosti predstavil in šele nato pripraviti strategijo, kako bo to storil in kako bo želeno podobno dolgoročno krepil. Steve Jobs iz družbe Apple je na primer svojo blagovno znamko gradil kot inovator in izobčenec, ki se je uprl pravilom, Al Gore pa sebe predstavlja kot modrega, preudarnega človeka. Preden se lotimo načinov javne predstavitve, je treba opozoriti na to, da je promocija osebne blagovne znamke bistveno lažja, če ni prevelikega razkoraka med dejansko osebo in osebo, kakršno posameznik namensko predstavlja navzven. Na dolgi rok nima smisla, da se v osnovi »prodajate« kot inovator, če ste v resnici boljši finančni načrtovalec ali da komunicirate svojo odprtost in dobre odnose z zaposlenimi, čeprav je realnost daleč od tega.

Menedžer se lahko odloča med štirimi temeljnimi načini, kako bo svojo blagovno znamko predstavil ciljnemu občinstvu:

  • Uradni nastop

Pri uradnem nastopu gre za načrtovano predstavitev oziroma pojavo v medijih. Ta način zahteva največ načrtovanja in premišljenosti, še posebej, kadar gre za predhodno nepoznane posameznike.

  • Ustvarjeni vtis

Ustvarjeni vtis je podoba, ki jo blagovna znamka prenese na občinstvo prek kanalov, kot so pogovorne oddaje, intervjuji, pojavljanje na dobrodelnih in družabnih dogodkih. Namen ustvarjenih vtisov je ustvarjanje določene stopnje zavedanja oziroma povečevanje vrednosti blagovne znamke.

  • Omembe

Pri omembah gre za vtise, ki so ustvarjeni prek novinarjev, blogerjev, kolumnistov in drugih medijskih virov. Omembe so lahko avtentične ali nastavljene s strani razvijalcev osebne blagovne znamke. Posameznik lahko vpliva na večje število avtentičnih omemb z gojenjem dolgoročnih obojestransko koristnih odnosov z mediji. Eden od učinkovitih načinov za to je tudi spretna uporaba spletnih socialnih omrežij.

  • Proizvodi

Ta oblika prestavitve osebne blagovne znamke poteka prek različnih izdelkov, ki nosijo podobo blagovne znamke, na primer majice in skodelice, vendar se ta trženjska pot uporablja predvsem v zabavni industriji. Čeprav ni nič nenavadnega, da globalno znana podjetja prodajajo tako imenovani merchandise s podobami in citati svojih direktorjev, pa je ta oblika pri menedžerjih v našem okolju manj uporabna, saj bi lahko imela bolj negativen kot pozitiven prispevek k prepoznavnosti.

 

 

Sodobna orodja vodenja

 

Več o tej temi preberite v priročniku Sodobna orodja vodenja

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja