Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Kako obvladati stres na delovnem mestu?

 Vzemite si čas za odmor:

  • ne poskušajte prihraniti časa na račun odmora. Zanemarjanje rednih odmorov je velika napaka, zaradi katere se sčasoma izčrpamo in postanemo manj produktivni; 
  • odmore bi morali imeti približno vsako uro, saj se po njih vrnemo na delo bolj navdušeni, zbrani ter uspešni in opravimo več dela;
  • že petminutni odmor lahko deluje pomirjujoče in sproščujoče;
  • vzemite si čas za sprostitev in pogovor s prijatelji in sodelavci.

Tudi telefoniranja se je treba »naučiti«: 

  • glede na pomembnost oziroma nujnost zadeve, ki jo dokončujete, se lahko odločite, da začasno ne boste odgovarjali na telefonske klice. To si lahko privoščite le, če imate telefonski priključek, ki vam prikaže prispele klice, zato lahko nanje, če po izpisanih imenih ocenite, da gre za manj pomembne klice, odgovorite pozneje;
  • ne zanemarjajte funkcij sodobne tehnike: izkoristite možnost samodejnega klicanja, filtriranja klicev, posnemite sporočilo, začasno preusmerite klice ipd;
  • naučite se tehnik, kako končati pogovor.

Ujemite konstruktiven delovni ritem:

  • kadar hitite, le s težavo razlikujete pomembno od nepomembnega, saj želite opraviti vse naenkrat. Ker tako hitite, zlahka popustite stresu, ste nervozni in vznemirjeni. Ker ste tako »na robu«, vas vsaka malenkost hitro in pogosto spravi ob živce;
  • lahko pa zavestno upočasnite svoje misli in dejanja. V upočasnjenem delovnem ritmu boste bolj sproščeni in uspešnejši. Raven stresa se tako neverjetno zniža.

Uredite si prijetno delovno okolje:

  • pisarna poslovne sekretarke bi morala biti svetla, prijetna in, kolikor se le da, mirna. Na mizi bi morale biti sveže rože, na oknih lončnice;
  • za ureditev pisarne lahko poskrbite tudi sami, saj na delovnem mestu preživite velik del dneva. Zato bi si morala vsaka poslovna sekretarka vzeti nekaj časa, denarja in energije za ureditev prijetnega delovnega kotička.

Pazljivo poslušajte:

  • če pozorno poslušate, takoj razumete, kaj želi sogovornik povedati, zato se izognete neprijetnim nesporazumom;
  • z natančnim poslušanjem prihranite veliko časa, saj navodila ter opozorila pravilno razumete in se izognete napakam, ki bi jih morali pozneje popravljati.

Prepoznavajte različne vedenjske vzorce:

  • poslovna sekretarka običajno dela z različnimi osebami. Da bi se izognila nepotrebnim osebnim nesporazumom in s tem omejila stres, bi se morala izuriti v prepoznavanju vedenjskih vzorcev;
  • s sodelavci bodite v dobrih odnosih.

Naučite se reči »NE«:

  • naučite se reči NE vsemu, česar ne boste zmogli narediti oz. ne spada v vaše delovno področje;
  • v konfliktnih situacijah ohranite mirno kri in mirno argumentirajte svoje stališče.

Predlagajte spremembe:

  • predlagajte konstruktivne spremembe, ki pripomorejo k zmanjševanju stresa;
  • če se izkaže, da ni nikomur mar, boste vsaj vedeli, da ste poskusili vse, da bi stvari spremenili.

Kaj lahko poslovna sekretarka še naredi zase? 

  • Izboljšajte si samospoštovanje.
  • Postanite samozavestni;
  • Imejte pozitivno samopodobo;
  • Spremenite negativne besede v pozitivne;
  • Spremenite govorico telesa;
  • Spremenite okolje;
  • Zaupajte vase;
  • Ne hitite z zadnjim odgovorom;
  • Ohranite distanco;
  • Ne pričakujte varne službe;
  • Razmišljajte pozitivno;
  • Poskrbite zase.

 

 

Priročnik za poslovne asistentke in sekretarke

 

Več o tej temi preberite v priročniku Priročnik za poslovne asistentke in sekretarke

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja