Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Kako do publicitete

Kako lahko torej menedžer pride do večje publicitete oziroma kako naj vzbudi zanimanje medijev, ki v množici povabil na dogodke podjetij ta rada spregledajo, še posebej, kadar gre za manj znana podjetja in posameznike? Predvsem morajo sami proaktivno iskati priložnosti ter biti pri tem vztrajni in dosledni. Prepričevanje samega sebe, da novinarjev res nič ne zanima ali pritoževanje, da vedno poročajo o enih in istih ljudeh, ne vodi nikamor, še posebej pa ne do večjega zanimanja medijev.

Menedžer in podjetje lahko vplivata na medije in njihovo zanimanje na več načinov:

  • Pojavljanje na dogodkih

Pri namenskem ustvarjanju medijskega zanimanja je pomembno, da menedžerja opazi čim več predstavnikov medijev. Če se menedžer redno pojavlja na strokovnih in drugih medijsko izpostavljenih dogodkih, s tem povečuje svojo izpostavljenost, gradi prepoznavnost in ugled. Dogodkov naj se ne udeležuje pasivno, ampak naj je na njih proaktiven s sodelovanjem, komentiranjem in mreženjem. Pri tem naj menedžer ne pozabi, da ni pomembna le udeležba na poslovnih, ampak tudi na dogodkih družabne narave, kot je na primer modna revija priznane blagovne znamke, močno oglaševan koncert ali obletnica delovanja centra dobrega počutja. Ne pozabite niti na razne dobrodelne prireditve in akcije.

  • Zmerno spodbujanje pozornosti

Kadar si posameznik zelo želi medijske pozornosti, se lahko zgodi, da z javnim nastopanjem pretirava. Zaradi tega se lahko zmanjša zanimanje medijev (družabni kronist na primer ne bo objavil fotografije istega človeka štiri tedne zapored), iz istih razlogov pa se jih lahko naveliča tudi javnost. Bolje se je pojaviti na treh pomembnejših dogodkih na mesec, kot pa na kopici manj pomembnih.

  • Odgovarjanje na vprašanja novinarjev

Poleg javnega pojavljanja na razpoložljivost za medije vpliva tudi, v kolikšni meri je menedžer dostopen za vprašanja novinarjev. Nekateri menedžerji so v praksi vedno na voljo za izjave in komentarje, spet drugi se jim izogibajo. Praviloma se bolj dostopen menedžer večkrat pojavi v medijih, kar vpliva na njegovo večjo prepoznavnost. Če si želite večkrat nastopati kot sogovorniki v medijih, sami predlagajte konkretne teme, ali pa naj to stori vaš piarovec. Premislite, da si novinarji želijo konkretnih predlogov in odgovorov in da njihova naloga ni vaša promocija. Prav tako bo sodelovanje z mediji veliko boljše, če boste odzivni in boste odgovarjali v čim krajših časovnih rokih.

  • Sodelovanje na nagradnih razpisih

Na ustvarjanje pozitivne publicitete pozitivno vpliva tudi, kadar posameznik ali podjetje prejme kakšno priznanje ali nagrado. Razpisov različnih organizatorjev in medijev je veliko in se jih splača spremljati. Pogosto se nanje prijavi manj posameznikov in podjetij, kot si mislite.

  • Posredovanje ustreznih informacij na ustrezen način

Če želi podjetje ali posameznik na hitro predstaviti nek dogodek, osebo ali izdelek, je najpomembnejše zelo intenzivno poročanje v kratkem obdobju. Na splošno pa velja, da je treba posredovanje informacij medijem ustrezno dozirati, predvsem pa je treba posredovati takšne informacije, da bodo vzbudile zanimanje medijev. Ključno vlogo pri tem ima oddelek za odnose z javnostmi, ki lahko komunicira neposredno s sporočili za javnost in organizacijo tiskovnih konferenc ali posredno prek oglaševanja. V praksi je običajno najbolj učinkovita kombinacija obojega. Predstavnik za odnose z javnostmi mora poznati potrebe novinarja in temu prilagoditi svoje delovanje. Novinarja na primer ne zanimajo tehnične podrobnosti izdelka, ga pa zanima, zakaj je nek izdelek drugačen in uporaben. Novinarji si želijo jasnih, nedvoumnih, zgoščenih informacij in dejstev, ne pa dolgovezenja, nakladanja in hvalisanja v sporočilih za javnost. Pri promociji osebne blagovne znamke menedžerja so sicer neposlovni mediji ravno tako pomembni kot poslovni. Napaka je podcenjevati moč družabnih, tabloidnih časopisov in revij. Ukvarjanje s takšnimi mediji je lahko dobra priložnost za samopromocijo, nasprotno pa lahko neprimerno ravnanje nasproti tako imenovanim rumenim medijem prispeva k njihovi negativni nastrojenosti.

  • Negovanje odnosa z mediji

Če je menedžer – ali drug posameznik, ki si želi promovirati osebno blagovno znamko – redno na razpolago medijem, na ta način vpliva na bolj prijateljski odnos z novinarji. Takšen odnos je v interesu obeh strani, dokler seveda spoštuje poslovni bonton in načela novinarskega dela. Menedžer, ki neguje odnose z mediji, lahko od njih pričakuje boljši odziv, kadar ga potrebuje za svojo promocijo, promocijo novega izdelka ali podobno, prav tako bo novinarski kolega verjetno bolj razumevajoč, če pride do afere ali če v konkretnem primeru posameznik ne more sodelovati. Po drugi strani je tak odnos koristen tudi za novinarje, ki poleg dobre zgodbe na ta način sebi zagotavljajo hitrejši in bolj učinkovit dostop do informacij.

  • Sodelovanje v omrežjih

V zvezi s spodbujanjem medijske pozornosti je treba omeniti še, da je pri sodelovanju z mediji lahko koristno delovanje v formalnih in polformalnih omrežjih, ki imajo navezane stike z mediji; razna društva, strokovni sveti, sekcije in podobno.

 

Sodobna orodja vodenja

 

Več o tej temi preberite v priročniku Sodobna orodja vodenja

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja