Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

Čuječnost kot veščina vodenja

Čuječnost razvijamo in ohranjamo z redno formalno in neformalno prakso. 

  1. Pri formalni praksi namenimo določen čas v dnevu vadbi meditacije (sede, stoje, leže ali v hoji; 20–45 min) kjer pozornost usmerjamo na dogajanje v svojem telesu in umu brez želje po spreminjanju tega izkustva.
  2. Neformalna oblika pa predstavlja vnašanje polne prisotnosti v vsakdanje aktivnosti brez presojanja, komentiranja, vrednotenja ali ocenjevanja (npr. med umivanjem zob, vožnjo z avtomobilom, kuhanjem, komuniciranjem,  praktično pri čemer koli, kar čez dan počnemo). Čuječnost v vsakodnevnem življenju pomeni zavedati se trenutka po trenutku, pomeni »biti tukaj in sedaj«.

Prakticiranje čuječnosti ima večji učinek, če postane splošen način delovanja oz. način življenja. Za razvoj čuječnosti je pomembna notranja naravnanost nepresojanja, potrpljenja, zaupanja, neprizadevanja, sprejemanja, nenavezanosti ter t.i. začetniškega uma, prostega izkušenj, prepričanj, predsodkov ali pričakovanj, kot bi se z nekim objektom opazovanja srečali prvič.

Pozitivni učinki razvijanja čuječnosti

Na fiziološki ravni čuječnost vpliva na delovanje parasimpatičnega živčnega sistema. Pozitivni učinki čuječnosti se kažejo v biološkem ravnovesju, nižanju srčnega utripa, krepitvi imunskega sistema, uravnoteženem izločanju stresnega hormona kortizola in nižji nezavedni tenziji organizma. Učinki čuječnosti so nasprotni stresnemu odzivu, ki ga aktivira simpatični živčni sistem. Tako čuječnostni odziv nevtralizira stresnega.

Trening čuječnosti se povezuje z razvojem osebnostnih lastnosti, kot so: odprtost za nove izkušnje, samospoštovanje, optimizem, zadovoljstvo z življenjem, vitalnost, samoaktualizacija, avtonomija in občutek povezanosti ter empatija.

Nepresojajoča, sprejemajoča drža do notranjega doživljanja omogoča posamezniku sprejemanje lastnih misli, čustev, impulzov, bolečin ter drugih kognitivnih, emocionalnih in telesnih pojavov brez poskusov, da bi jih spremenil, jim ubežal ali se jim izognil. Sprejemanje tudi neprijetnih psihičnih vsebin ima velikokrat za posledico prav njihovo inhibicijo. Raziskave namreč kažejo, da ignoriranje ali potlačevanje negativnih misli in čustev te pogosto še okrepi.

Za čuječne osebe je značilno boljše počutje in razpoloženje, manj predsodkov, višja uspešnost pri delu, navdušenje nad življenjem in delom, zadovoljstvo s sabo in pomirjenost z okoljem, kakovostnejši medosebni in partnerski odnosi, kakovostnejše starševstvo, notranji mir in ravnovesje ter dolgoživost.

 

Sodobna orodja vodenja

 

Več o tej temi preberite v priročniku Sodobna orodja vodenja

 
Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja