Košarica

02 250 18 00 | info@zfm.si | O nas

Prijava v portal: 

Prijava

Želite podporo?

Pokličite nas: 02 250 18 00

Družabna omrežja

7 nasvetov za delo z generacijo Z

V današnjih časih se lahko zanesemo na eno stvar – spremembe. Te nas spremljajo na vseh področjih, z njimi se soočamo tudi kadroviki, saj se spreminjajo zaposlitveni trendi ter generacije, ki jih zaposlujemo.

Zadnja izmed takšnih je generacija Z ali skrajšano ‘gen Z’, ki vključuje generacije rojene med leti 1995 in 2015. Gre za generacijo, ki se je rodila v dobo pametne tehnologije, a ji kljub temu manjka digitalne pismenosti, nujno potrebne za boljšo vključitev v delovno okolje. Čeprav večina zaradi študija še ni pripravljena na zaposlitveno pot, se starejši del generacije Z že podaja na to pot, zato se moramo na začetek njihovega zaposlovanja pripraviti tudi kadroviki.

 

1) Prepoznajte – in spoštujte – tehnologijo

Največji faktor, ki ga morate upoštevati pri generaciji Z je prav gotovo tehnologija. Generacija, ki je odrasla z računalniki, telefoni, tablicami ipd., se v svetu najbolj znajde prav skozi tehnologijo. Zaradi tega je potreba po prepoznavnosti podjetij na socialnih omrežjih in internetu na splošno toliko večja. V nasprotnem primeru lahko izpadete kot da vaše podjetje ni v stiku s trenutnimi trendi in izgubite digitalni stik med znamko ali podjetjem ter uporabnikom.

 

2) Delu dajte smisel in podajte povratno informacijo

Generacija Z je zelo družbeno zavedna in ima močno željo po sodelovanju v socialnih programih na delovnem mestu. S tem se krepi njihov občutek, da ima njihovo delo namen ter povečuje angažiranost. 84 % ‘gen Z’ je slednje ocenilo kot zelo pomembno pri izbiri službe. Pomembna je njihova vključenost in podajanje razlogov zakaj nekaj počnejo. Prav zaradi tega je povratna informacija zelo pomembna, saj daje občutek po vpletenosti in dobro opravljenem delu. Le ta naj bo čim bolj pogosta, lahko na vsakodnevni ravni, s tedenskimi sestanki, predvsem je pomembno razumeti kakšno raven pozornosti potrebuje posameznik in na kakšen način je potrebno podati povratno informacijo.

3) Izogibajte se mikro menedžiranju

‘Naredi si sam’ je moto ‘gen Z’. Zakaj bi pri delu motili ostale, če lahko informacije dobijo na internetu, tudi skozi videoposnetke. Pomembna je tako imenovana ‘kolektivna vzgoja’, saj verjamejo, da so lahko tudi oni del rešitve, pomagajo pri reševanju vprašanj in iskanju rešitev samih, namesto, da bi jim odgovor podali ‘na pladnju’. Poskusite ustvariti prostor, ki omogoča takšno vrsto raziskovanja in poskrbite, da bodo vaši zaposleni vedeli kje poiskati podporo, v primeru, da bo to potrebno. Izogibajte se vlogi vodje ter jim raje ponudite mentorja ali trenerja, ki bo znal postavljati razmišljajoča vprašanja, s katerimi lahko odkrijete njihov potencial ter jih navdihnete za samouresničitev. Cenijo svojo neodvisnost in skupno vrednost zaposlenih. Tradicionalno ‘piramidno’ vodenje je lahko zanje zadušljivo. Menedžerji morajo zato razmišljati o sistemu mentoriranja na daljši rok.

 

4) Cenite fleksibilnost

Tradicionalen opis delovnega mesta je zanje preveč linearen – pridejo na delovno mesto, sedejo za mizo, opravijo svoje naloge, odidejo domov. V zadnjih desetletjih se je ta opis precej spremenil, zahvaljujoč več stoletjem razvijanja, ki nas je pripeljalo do okolju prijaznih delovnih prostorov. ‘Gen Z’ si prizadeva za prilagodljivi delovnik, delo od doma in za svobodo pri prilagajanju svojih vlog in dolžnosti. Delajo trdo, pripravljeni so delati veliko ur, a kljub temu se lahko pojavi možnost, da niso zadovoljni. Tako lahko sami pristopijo do kadrovikov z idejami kako bolje služiti podjetju in hkrati zadostiti lastnim potrebam. Podjetja morajo tako biti na delovnem mestu prilagodljiva.

 

5) Prednost dajte človeškemu stiku!

Čeprav govorimo o generaciji, ki je praktično zrasla ob tehnologiji dajejo visoko vrednost medsebojnim interakcijam. Skozi vsa leta so nas starejše generacije učili, da s svojimi nadrejenimi in podrejenimi ne smemo prijateljevati. Z generacijo Z to ne bo mogoče, z njimi se je potrebno bolj povezati na osebni ravni.

 

6) Socialno poslanstvo – brez tega ne gre

Veliko podjetij poskuša prisilno zagnati ‘družbene misije’ zato, da bi postali privlačnejši mlajšim generacijam, vendar brez pravega občutka ali ukrepov. To lahko privede do odpora, saj ‘gen Z’ prepozna pristnost teh misij, zato je potrebno, da so aktivistična prizadevanja resnična in pristna. Govorimo o najbolj socialno aktivni generaciji doslej. Štirje izmed petih mladih generacije Z verjamejo, da bo njihova starostna skupina spremenila svet na bolje. Internet jim predstavlja orodje za povezovanje, izmenjavo idej, misij in kampanj za boljši svet, aktivno si prizadevajo za podporo in delo podjetij, ki imajo iskrene družbene misije.

 

7) Sprejmite raznolikost in vključenost

Generacija Z zagovarja raznolikost in vključenost. Lažne pohvale z njimi ne bodo ‘letele’, če v podjetju delate na raznolikosti, mora ta imeti pristen namen. Glede na spremembe v kulturi pričakujejo, da bo v prihodnje tudi ta popravljiva in bo prinesla veliko sprememb. Generacija Z porabi več časa na delovnem mestu, zato bodo v prihodnje zahtevali še več sprememb delovnega okolja v podjetjih.

 

Ne pozabite, da ‘gen Z’ na delovnem mestu potrebujejo občutek lastnega zadovoljstva ter poslanstvo za uspešno delovanje. Prav gotovo moramo biti z njimi fleksibilni, podajati povratno informacijo ter jih vključevati v vaše delovanje. Na ta način lahko pridobite zveste sodelavce, ki bodo v optimalnih pogojih prinašali odlične rezultate ter si prizadevali za rast in napredek podjetja, ki jih zaposluje.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja